Mammabloggkryssningen :)

Ja då har man kommit hem från en sjukt rolig helg och en underbar kryssning med toppen mammor :)
Herregud vad roligt vi har haft det :) Har fortfarande ont i skrattmusklerna och har så mycket fina minnen från denna helg :)

Vi åkte ju då båt i 26 timmar i helgen ;) ibland kan det vara lite jobbigt att bo på en Ö mitt ute i ingenstanns.. haha!
Vi åkte lördag morgon med Rosella sen vart det shiiopping:
-två st linnen
-trosa o bh
-t-shirt
-klänning
-leggings(tilda)
-halksockor (ludwig)
-gympadojjor (tilda)
-trisslott (0kr haha)
(ville handla mer kläder men fick hejda mig då jag inte hade allt för mycket pengar)

Nå sen vart det lite fika på ett av Jennifers mammas favvo café i sthlm och det var super mysigt och smakade mums. :)
Sen traskade vi igenom den underbara gamala stan och herregud vilken vacker del av sthlm det är med alla småbutiker och alla små fina cafér och restauranger :) Skulle lätt kunna ha en 1a i sthlm och bo i under helgerna på sommaren :) och ibland vintertid en sk övernattningslägenhet blir jag rik ngn gång på mina trisslotter ska jag faktiskt skaffa mig en lägenhet i sthlm :)

Nå sen bar d av till Birka Paradise där vi fick ett fint armband som visade vilket sällskap vi tillhörde och sen bar d ombord på båten och eftersom att jag aldrig ens tänker på att ta med mig mitt leg så höll jag på att få stanna kvar iland men eftersom att Danni kännde en snubbe så fixade det också sig men han sa att nästa gång fick jag vända och åka en annan båt hem UPS... hehe
Så gick vi ombord och till hytten där vi kastade väskor omkring oss och försökte se världsvana ut ;) Drog iväg till spaet och fick våra underbara goodiebags :) Mycket fint var det idom faktiskt :) Me like alot :) vi fick champange och satt och småfnittrade för oss själva vid ett bord. Skrattade och sen gick vi ner till hytten för att snygga till oss inför middagen och jag måste säga att vi kanske tog i lite i överkant men damn vad snygga vi var iallafall :) Utlottningen av vinsterna var också där under middagen och jag vann en underbar ziphood från by holst som jag har suktat efter sedan mammablogg galan och jag vann det enda jag verkligen ville vinna :)) SÅÅÅÅÅ glad! jag bara skrek då jag vann för jag har aldrig tidigare haft tur med vinster eller så så det var sjukt kul att vinna den.

Och mina underbara mammor vann självklart dom också :)
Sofi- bitring och semperbarnmatsprodukter
Danni-lingon o blåbärs underbara morgonrock
Jennifer- Bebisboken.se och Playmobil
Och jennifers mamma Eva vann en samsung galaxy S :) storvinsten alltså ;)
Och efter middagen var det dags att bege sig till nattklubben och ja det var inte så värst bra musik och en jäkla massa volym så vi gick till den andra klubben där det var lite mindre volym och inte så jätte bra musik men det gick jätte bra det med. Så vi tog natt ganska tidigt för att sedan vakna 06.10 och undra vad i helvete vi egentligen gjorde vakna?! men vi somna om och sov till och med igenom väckarklockorna haha!

Så vart det super god frukost buffe och lite småsnack och taxfree shopping lunchbuffe och avstigning i stockholm igen där vi måsta åka tunnelbana till t-centralen ;) ganska scary! jag har aldrig åkt det förr och var ganska nervös för det var FOLK ÖVERALLT! tur att det bara var två stationer och det var nog tur det :) men jennifer tyckte att det var toppen för hon är ju uppväxt i sthlm :) och jag måste ge lite berömm åt Viking Lines nya bussar som kör ner till hamnen toppen! vilket komfort jämfört med dom gamla rishögarna :)

Så sen var det bara hem och SOVA :) så tack igen Danni, Jennifer och Sofi för att ni var med och delade denna underbara helg med mig :) Och tack Johanna som ordnade mammabloggkryssningen 2011 och vi ser framemot en lika toppen kryssning nästa år :)

Kram Mamma Bammen



KOMMENTARER,
» Ninni

Åh ja de tlåter som en riktigt skön helg!!

2011-08-30 // 16:19:33
» Sus

Låter verkligen som en toppen helg. Grattis till vinsten oxo.

2011-08-31 // 14:17:02

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback