Extrem bloggtorka...

Har varken haft tid eller ork att blogga... :/

Nå jag var ju på födelsedagskalas till storasyster Marika förra lördagen som avslutades på arken och det var riktigt trevligt. MÅNGA goda skratt och snack om allt möjligt ;) Men en rejäl baksmälla på söndagen trots att jag inte drack speciellt mycket, måste ha varit vinet jag drack :) haha!

Nå denna vecka har flutit på i rasande fart o det har varit många bra stunder för mig och Tilda som faktiskt börjar mer medgörlig och gladare. Detta beror nog på att jag som Mamma har funnit en inre frid och inte ständigt oroar mig för att saker ska gå fel. Jag låter henne göra egna fel och bedömma själv. Hon hjälper själv till och hon tar egna initiativ. Hon har även börjat att förstå att jag älskar henne lika mycket som jag älskar Ludwig. Så nu vill hon mer än gärna leka med honom, ha honom i famnen samt hjälpa till att bada o byta blöja på honom. Och jag låter henne vara delaktig. Hon får hjälpa till med det hon kan göra :) Så jag försöker att bara titta på och ge en stödande hand om det behövs. Jag säger även ofta till henne att hon är duktig och uppmuntrar henne då hon gör saker av egen fri vilja. (coping) Det börjar bli bättre, mycket bättre och det har jag nog våra kurstillfällen att tacka för. Att vi dessutom har tagit det lugnt och inte stressat fram något. Ska denna vecka börja med fasta rutiner igen att man stiger upp kl 08 och går och sover mellan 20-21 samma sak med Ludwig. Han börjar bli så stor att man kan börja med sovrutiner för honom också. Det kommer nog att vara en jobbig första månad men jag är övertygad om att vi alla kommer att må bättre då det väl har fallit på plats :)

Denna helg har jag faktiskt jobbat :) Det var riktigt roligt att vara tillbaka dock jobbade jag natt så det var ju en stor omställning jag har varit ganska trött idag. Men det var riktigt roligt att få vara hemmifrån ett tag och se något annat och framför allt göra annat än att städa,tvätta,diska o lagamat. :) Men jag har saknat familjen. Jag hoppas att jag ska kunna ströjobba så att jag kan ha Ludwig hemma tills han fyller 2. Egentligen skulle jag vilja vara hemma längre men det går inte ekonomiskt. :/ Eftersom att jag bara sov ca 3 timmar efter nattvaket idag så har jag städat våra sovrum, bytt sängkläder åt barnen, städat toaletten, samt halva köket. :) Man måste ju hålla sig vaken. Höll på att somna vid halv fem då Mika o Tilda var o handla :/ hehe. Nåja vi lagade hemlagade hamburgare till middag idag o det var gott. Mika e super duktig på att laga mat. Han har även vart gullig och tvättat 2 maskiner tvätt!! (har inte hänt sedan vi flytta till huset) Men jag är super glad att han har gjort det idag det betyder att jag bara har 3 tvättkorgar kvar att tvätta haha :) Nå men dom ska jag ha bort denna vecka. För jag ska reda upp lite i våran tvättstuga så att jag får lite ordning på torpet :) Måste åka till Ikea o sprätta lite pengar. Ska försöka muta min syrra att måla ungarnas lekrum så det blir klart dom närmsta veckorna. har ju försökt att göra det själv, men orken har inte funnit sig. Kidsen fick ju presentkort på Ikea för att kunna inreda deras lekrum med förvaring och annat skojj. Så det var verkligen tacksamt. Jag och Mika fick också presentkort dit så jag ska handla lite tavelramar och börja sätta upp tavlor och annat skojj på väggarna :) Känner att jag har ork att göra det och sedan inspirationen till det också. Hoppas bara att det blir som jag tänkt mig. Ska försöka pallra mig till en loppis och se om jag hittar lite roligt hem också. Tilda sa idag att hon ville ha blommor i sitt fönster så det ska jag ordna till henne :) Nåja nog snackat för ikväll. Jag måste sova så jag orkar stiga upp imorgon. :)

Natti natt. Kram Mamma bammen.

p.s ett litet tips till er som inte får era barn att sova på kvällar och nätter. Jag läste vi föräldrar den som kom ut i februari där fanns det jätte bra tips som jag kan rekomendera. Det är ingen metod. Det handlar endast om att ha rutiner. :) (ska som sagt själv börja med det åt ludwig.) så läs det gärna jag vart positivt överraskad. :)

KOMMENTARER,

Jag ska också börja med rutiner för Leiah :) jag tycker att det är en viktig del i ett barns liv :)

Kram

2011-02-23 // 16:08:34
» Ninni

Ja rutiner är nog bra.

Oj vad man glömmer fort, märker jag - tiden går s fort och man tycker inte det är länge sen barna var små, men det är nog så... de är stora och hmm så att säga har sina egna rutiner.

2011-02-25 // 07:29:10

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback