God Kväll!

Idag har varit en bra dag. Jag och barnen for hem till min syster Lina och hennes lille son Albin. Hon var dessutom barnvakt till Tanjas pojke Arvid. Så det var full rulle. :) Det var ganska livat vissa stunder :) Nåja... Tilda och Lina bakade cheesecake :) Hann dock ej smaka på den eftersom att den skulle vara i frysen över natten :/

Sedan for jag och barnen ut till Mamma i sund för att äta middag, eftersom att vi ej träffats på hela veckan. Jag har dessutom jobbat denna vecka 2 nätter 2 kvällar ska även jobba kväll på söndag igen. Pengar pengar. :) Nåja vi vart kvar hos mamma över natten eftersom att vägföret inte är det bästa då det har blåst massor och snöat så det har drivit massor med snö över vägarna. :( Jag hatar att köra bil då med barnen i bilen. Vill ju verkligen inte att det ska hända något.
Mika stannade kvar i jomala för han har varit i garaget hela kvällen eftersom att han inte har haft tid annars denna vecka att vara där då jag har jobbat eller haft cheeky... :/ Har så dåligt samvete över ponnyn att jag inte har tid då jag jobbar med henne, men jag är tacksam och glad att jag har sofie och min syster Johanna som hjälper mig annars skulle det inte fungera. :)

Det har hänt ganska mycket i Ludwigs utveckling också. Han har börjat göra "morr" ljud samt börjat att ta sig fram på sitt sätt rullar runt och sparkar tills han svänger sig :) Duktig grabb. <3 Han börjar bli stor och det går fort. Han har även haft stegring 3 dagar nu. Men endå varit pigg och glad. Han har inte haft feber iallafall. Dock har det hjälpt med panadol. Jag tycker så synd om honom. Men vi ska till rådgivningen nästa vecka på 5 månaderskontroll så jag hoppas att han får lite hjälp därifrån. Men men...

Imorrn ska jag och Mika ha lite egen tid tillsammans. Ska fara och köra lite bil på isen. Kanske kommer några av grabbarna med också. Men jag hoppas att vi är ensamma så jag slipper skämma ut mig då jag rammar en snövall eller två ;) Mika har ju skaffat fyrhjulsdrivet och dessutom sitter man på höger sida och kör istället för vänster?! kommer att kännas ganska konstigt att köra imorrn. Men jag saknar det där ibland att bara fara o göra vad man vill med gänget. Nu måste man alltid skaffa barnvakt om man ska göra saker. Som nästa helg fick vi en inbjudan att komma och dricka lite tillsammans med det gamla gänget. Men jag måste ju då avboka eftersom att vi ej har barnvakt. Men det kommer ju flera gånger :) så det ordnar sig. Kan ju inte utnyttja mamma alla helger heller. Och dessutom kanske jag hamnar på att jobba. Vem vet. Jag gillar att jobba, men fy tusan vad trött jag har varit nu då jag har jobbat. Jag kan ju vara glad att Ludwig sover 5-8timmars nätter annars skulle jag vara heeelt slut.

Nej nu ska jag sova så jag orkar med allt imorrn. :) måste fara till cheeky också för det blir väl en ridtur i vanlig ordning med damen. Johanna sa att hon hade varit jätte pigg idag också. :) Det märks att hon är frisk. :) underbart!

Kram Mamma bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback