Lite segt med bloggandet igen då... :/

Denna vecka har varit ganska stressig.

Måndag:
Då var det full rulle. Cheeky skulle träffa kiropraktorn kl 17.15 så det var full rulle till stallet och träffa henne. :) Det gick jätte bra. Cheeky är nu så gott som i nyskick. Lite stel i bäckenet men det berodde nog på att Loke har ridit på henne och det var ju inte så bra. Men hennes gallor i benen hade gått tillbaka, hon var mycket rörligare i benen och iövrig i mycket god form :) Hon jobbar nu med rätt muskler och hon hade musklat sig jätte bra under dessa veckor. Jag fick även börja träna henne lite hårdare och Anna skulle komma om 4-6v igen för att se att allt såg bra ut efter även denna behandling. Hon skulle kunna hoppa och ridas dressyr igen i så bra skick var hon nu. Bara konditionen är på topp igen. Men Anna ville att jag skulle börja galopp jobba henne innan anna kommer på besök igen för att verkligen ha testat igenom alla gångarter ordentligt. SÅ roligt besked. Verkligen. Jag är överlycklig. Och det känns bra att sticka det i ögonen på dom som trodde att hon inte skulle klara det. Jag e så glad min ponny är den bästa ponnyn :)

Tisdag:
Vart oxo ganska stressigt. Eftersom att vi skulle träffa Ludwigs präst och prata om dopet kl 17.30 Så sofie mockade åt cheeky och jag hann nätt och jämt laga middag samt gå ut och gå med damen. Vi träffade prästen och pratade om lördagen. :) Vi valde sånger och sedan att Tilda ska få bära dopljuset fram till dopskålen :) Vi kommer att vara i församlingshemmet och inte i kyrkan. Det känns lite mera "hemma" då. Dock har jag ingenting att ta på mig och har inte klippt mig sedan april 2010 :/ UPS! men gudföräldrarna är klara o alltihopa så d blir nog bra :)

Onsdag idag:
Idag har det varit ganska mycket igen som vanligt. Men jag skulle ringa församlingshemmet o få en nyckel men ingen svarade på hela dagen ?! men jag får prova igen imorrn. Har iallafall tvättat o städat igen. (börjar bli en vana varje dag att göra det) Tilda har haft en riktigt helvetes dag idag. Har bara skrikit o spottat och slagits med mig idag :( Men men. Det går över tur att det inte är alla dagar iallafall. Hon har verkligen varit negativ till allt idag. Men jag förstår henne att ibland har man dåliga dagar även som barn precis som man har det som vuxen. Men iallafall. Hon gick och lade sig kl 20.30 sedan dess har det varit tyst i hennes rum och vi blickar framåt mot en bättre dag för hennes del imorgon. :) (positivt tänkande)
Sofie var snäll och tog hand om cheeky idag. Jag hann även klämma in en fika med sofi o lille linus mellan städandet och tvättandet. Alltid lika trevligt. :)
Ludwig har ikväll börjat att gripa tag i föremål har nog gjort det ett tag men idag har det varit extremt så nu säger jag att han griper tag i föremål 4 månader och 4 dagar gammal :) Duktig grabb. :) Han har även börjat att provsmaka olika purer och det går jätte jätte bra och han äter som en häst :) Men Tilda var också glad i maten :) Men jag har varit dom senaste två veckorna lite orolig för lilleman så på måndag måste vi fara till läkare med honom. Han svettas jätte mycket och har endå en temp på 36.3 elr. 36.5 vilket tydligen inte var normalt. Han svettas bara av att ligga naken på golvet i babygymmet samt av att ha t-shirt o byxor o tunna sockor på sig i en tunn halare och är genom svettig av att åka 3km i en kall bil. Då det var 10 minus var han oxo genomsvettig av att sova ute i vagnen. :/ Så nu ska vi träffa läkare och jag hoppas att han bara är varmblodig av sig. dessutom har han haft feber eller feberstegring samt varit snuvig 7 ggr sedan han föddes!!!?! helt otroligt. tilda vart sjuk första gången då hon var 6 månader :/ Så jag vet inte. Men jag tror inte att det är allvarligt.
Så jag lämnar en uppdate om detta på måndag :)

Ikväll har Mika och jag igen varit på coping kurs och det är faktiskt en bra kurs. Jag rekommenderar alla föräldrar med barn i åldern 3-6år att gå denna kurs för den är faktiskt givande och man kan utbyta tankar och funderingar och erfarenheter med andra föräldrar :) Vi uppskattar den mycet.
Tilda o Ludwig var med sin mommo o gammel moffa o hans fru medans vi var på kurs :) Tilda tyckte att det var jätte skojj att vara med mommo :) Men nu sover tösen och Ludwig har svårt att bestämma sig om han ska sova eler inte.

Kram Mamma Bammen


KOMMENTARER,
» Ninni

Vad bra att det är ok och går åt rätt håll med hästen! Kul med dop!! Skönt också när det är klart, det är ju lite pyssel ändå! Det går nog bra ska du se, vad härligt också att Tilda får en uppgift!!

Hoppas det inte är nåt allvarligt med lilleman!! Håller tummarna!!

2011-02-03 // 12:51:11

Hej tittar in och önskar trevligt helg! Nu är det bara 3 månader kvar till Mammabloggalan - ska bli så kul att få träffa dig där! Varma kramar, Jenny ♥

2011-02-05 // 14:01:36

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback