rådgivning o läkarbesök

Ludwig var igår till rådgivningen och till läkaren:
Han väger nu 7625gram och är 67cm lång :) herregud vad tiden har gått fort. Han fick även vaccin och det reagerade han starkt på stackaren. Han var väldigt trött och åt inte speciellt mycket efter det. Han skrek mer än han var glad. :( stackaren. Men han somnade kl 22 och sov sedan fram tills 06.30 utan att vakna en enda gång men däremot vaknade jag 4 gånger för att kolla till honom. vart orolig. :/ Nåja åter till läkar besöket. han var till läkare eftersom att jag anser att han äter för mycket 10-12ggr per dag. (ingenting på natten) Plus att han svettas extrema mänger och svetten bara rinner om honom fast att han bara har en tunn halare o en tunn mössa så rinner svetten på honom innan vi ens kommit till bilen fast att det är 10 minus ute. Nåja vi pratade med läkaren o ludwig han skrattade mest. Läkaren sa då att Ludwig var en liten perfekt grabb som var lite över sin växt kurva vilket betyder att han måste tillgodose sig mera, och det var jätte bra att han åt både pure o gröt. Så att han kunde fortsätta växa. Läkaren sa att han absolut inte hade några fel och att han bara var varmblodig :) jag vart jätte glad :)) Har verkligen oroat mig över honom och hans svettande.. så nu var lilleman uppkollad och minskar han i vikt har han en stående remiss till läkare samt blodprov. :) perfekt. bättre att vara över försiktig än att bara låta det vara.

tilda har haft det jobbigt dom senaste dagarna och har haft ganska mycket utbrott. :( men vi tror att det ska bli bättre. eller jag hoppas det iallafall. ska söka en dagplats till henne nu till våren och hoppas hoppas att hon får det så att hon får träffa andra barn i sin egen ålder. :) hon behöver det verkligen. och dessutom så får hon den sociala kompetens hon behöver. :)

nu sk jag mysa lite med barnen o ge dom kvällsfika... <3

kram mamma bammen

KOMMENTARER,
» Ninni

Vad bra att allt verkde bra med lilleman!!

2011-02-09 // 14:03:17

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback