sjukstugan fortsätter...

Var till HC idag och doktorn sa att Tilda var en mycket pigg och glad tjej. Inga fel på tösen med andra ord. Dock kunde hon inte göra en ordentlig undersökning eftersom att Tilda är super rädd för läkare efter den där  resan till uppsala. Det var iallafall tur att det var en kvinnlig läkare idag och inte en manlig... Nå allt slutade gott. Men tösen har varit jätte trött ikväll. Hon somnade på soffan kvart över åtta!? Har väl aldrig hänt att hon har tagit natt den tiden förr... Men men.. Hon har dock varit upp tre gånger för att dricka och andra bestyr... Sist hon var upp satt jag ganska länge med henne och läste nallepuh, även ikväll somnade hon då jag läste... Mitt mamma hjärta blöder för henne just nu... Jag hatar då barnen är sjuka. Man känner sig helt hjälplös... Men hade inte hennes feber försvunnit om 2 dagar skulle dom göra några tester och samma sak gällde om hon vart sämre.. Jag hoppas på att febern är borta om två dagar!!

Dessutom kommer Mika hem från innebandyn med RYGGSKOTT!!!! Det går bra nu?! eller NOT... Han kan inte ta sig i och ur soffan för egen maskin och tjaaa det betyder att Tilda kommer att bryta ihop då pappa inte kan ta hand om henne... :/ Inte bra inte bra... Det är nämligen så att Tilda tyr sig mycket till sin pappa just nu, hon vill inte att jag ska vara i närheten då hon är sjuk. :( Men det är bara att acceptera och hoppas att hon tyr sig till mig. Men jag förstår henne också. För Ludwig har blivit extremt mammiger. Han ska bara vara med mig, jag kan inte lämna vardagsrummet utan att han ligger och skriker efter mig. Men som sagt det går väl över det med... haha. Nå men det är som det är med det. Tilda har alltid haft ett speciellt band med sin pappa enda sedan hon såg dagens ljus för allra första gången. Och jag har låit henne vara pappas flicka. Hon har alltid sovit tillsammans med sin pappa och gör det fortfarande. Vi sover ju allihopa i samma säng ;) Men båda barnen somnar i sina egna sängar och under nattens gång blir vi fler i våran säng :) Det är jag, Mika, Tilda, Ludwig, Vovven och Katten som delar på 180x200 säng :) haha! Det kommer nog allltid att vara så tror jag. iallafall tills  kidsen börjar dagis. :) men inte oss  emot. Det är mysigt. Dock skulle både hund och katt kunna sova någon annanstans men ikke det ikke.

Imorrn ska jag handla... denna vecko handling jag sysslar med. det gapar tomt i skåpen och imorgon SKA jag äta något gott med sallad till MUMS... Har blivit dåligt med det då jag har jobbat. Men imorgon ska vi äta tillsammans...

Nu ska jag sova. tror inte attt det blir så mycket av den varan inatt.. men man kan alltid hoppas ibland sover kidsen hela natten och ibland inte.. sånt man får ta.. Men jag är fortfarande HELT slut efter att jag jobbat. men det har varit jätte roligt och jag hoppas att jag får jobba igen snart :))

Kram Mamma bammen!

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback