Dåligt med update.

Det har hänt ganska mycket... Men jag kan börja med Ludwig sedan han fyllde åtta månader förra söndagen har han lärt sig att :
Sätta sig upp själv
Ställa sig upp med stöd
"vinka"
Då han trillar landar han på rumpan istället för att slå ansiktet i golvet
Han kramas och pussas
har sänkt spjälsängen fullt eftersom att han både står och sitter i den.
Han har börjat stå på alla fyra, men krälar fortfarande framåt eftersom att det går fortast
Han älskar att öppna och stänga skåpdörrar
Så på bara en vecka har det gått jätte fort och det gör att han sover sämre. Han har inte alls samma sovtimmar mera på natten. Han vaknar en till tre gånger och har det riktigt jobbigt med sina mardrömmar. Men det är ju klart att han har det eftersom att han har gjort många framsteg på bara en vecka :)
Och han är så glad då han lyckas ta sig uoo själv :) Det bara glittar i hans ögon :)

Annars har vi varit hemma, haft lekparksavslutning, haft vänner över, mika var i sverige mellan torsdag fredag tillsammans med sina vänner för att bromsa en bil uppe hos PPF i avesta. och det hade gått bra vad jag förstod.
Igår var det stugpremiär för oss och det var så myysigt att äntligen vara ute på stugan, tyvärr vart det ju jätte mycket stress då vi skulle fara hem men iaf. Jag har dock brännt mig i vanlig ordning. Jag glömde solkrämen hemma, tilda och ludwig har badat i mommos barnpool igår och det var mycket uppskattat av dom båda :) gullungar! Dom satt snällt och lekte tillsammans. :) Sen var det full fart. Dock vart det så varmt på eftermiddagen att Ludwig inte kunde vara ute för solen verkligen steeekte på honom. Men han var duktig och drack mycket, tilda drack dock sämre men det ska väl bli bättre bara det blir mera rutin på det också.

Ikväll ska jag fara och dricka lite vin med goda vänner och sen blir det troligtvis ett besök på gamla hederliga Arken. har ju inte varit där sedan i februari så lika bra att fara och kolla läget. sen ska ju vi fara till gatebil om 2 veckor och det ska bli sjukt roligt. jag är så jävla glad och tacksam att jag har mamma som alltid ställer upp som barnvakt då jag behöver en. Hon är en klippa och utan henne skulle det aldrig funka. <3

nåja hoppas att ni andra får en toppen försommar dag och kväll så kanske vi ses i vimmlet på arken senare ;)

Kram mamma bammen

KOMMENTARER,

Gullungen är en riktig raket :) Så duktig så <3 Och du Malin, NUUU vill jag att du blir mer aktiv med uppdaterandet jöööh :D <3

2011-06-07 // 05:51:15
» Ninni

Ja det är skönt när de blir lite mer rörliga samtidigt som det är mer passande på ett annat sätt.

Rätt skönt när de blir tonåringar också, fast ändå jobbigt! Riktigt jobbigt!

En pool hade varit skönt igår, varmt var ordet! ha en fin sommar!

2011-06-08 // 07:49:57

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback