Sååå sjukt dålig på att uppdatera... :)

Nåja det har varit varmt som tusans.. Det har egentligen inte hänt så mycket mer än att vi har haft det jätte bra helt enkelt :) Mika och Tilda har donat på med en massa affärer i vanlig ordning och jag och Ludwig har roat oss på egen hand. Men eftersom att det har varit så fruktansvärt varmt så har lilleman mest varit på insidan dagtid eftersom att han svettas så fort han ens sticker ut huvvet genom dörren oavsett om det är skugga eller gassande sol... Så han sover inte så bra dagtid, har haft han att sova i garaget med garageporten öppen eftersom att det är enda stället på hela våran gård där det faktiskt är SVALT... så babyvakten i vagnen barra så är det löst :) Tilda fick en pool av Mika då dom var ut på äventyr häromdagen :) Mycket uppskattat om man säger så :) och inte bara utav henne utan lilleman oxo :)

I övrigt har allt varit som vanligt. Tilda har stojjat på och mest klättrat på väggarna sedan lekparken tog sommarlov. Men vi försöker sysselsätta oss så gott det går :) har lovat henne ett besök till glassbaren och loppis kik inom en snar framtid. :) Så det gäller att vara påhittig nu när hon är hemma med sommarlov som hon själv säger ;) GULLUNGE!
Ludwig står ju mer och mer, han ogillar verkligen att sitta ner och han vill inte heller vara i famnen, han var på som en vettvilling och är överallt. :) Nu har även den fjärde tanden börjat att visa sig, han har ganska ont i dom och det förstår jag... så det är panadol som gäller till natten just nu så att han får sova ordentligt någongång iallafall.
Vi var till rådis förra onsdagen och han väger nu 9770gram och längd fick vi ingen för han vägrade att ligga ner på det där mätbordet... men men bättre lycka nästa gång. jag gissar att han kanske är ca 75cm för snart börjar 74 bli lite kort i ärmarna :)
Tilda har dock växt ynka 4cm på 8 månader så hon är nu prick 100cm och väger 13,5kg :) (om min våg hemma stämmer samt måttbandet ;)) så hon börjar bli stor, beställde lite nya kläder åt henne från hm häromdagen eftersom att hon inte hade några sommar kläder alls.. så jag ska fara till kappahl och titta om jag hittar lite mera åt henne eftersom att hon älskar klänningar ;)

Nej nu ska jag fortsätta att jobba så jag kanske kommer hem någon gång imorron bitti ;)) hehe!

Kram Mamma Bammen

KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback