12.12.12

Jaha idag är en sådan där dag då alla facebook statusar har handlat om 12.12.12 och snö. För vi har faktiskt mycket snö på Åland. Och mer kommer det :) Jag älskar snö. Dock mindre roligt att jag har 7kubik ved under en pressening liggandes på gården under ett ordentligt lager med snö... Nå det e ett senare problem, eller snarae morgondagens för jag eldar just nu upp det sista som fanns i rackarna utanför dörren. HUPS så det kan gå.
 
Nå jag är sjukskriven och ska göra saker som jag tycker att är roligt och göra det som faller mig in. :D Att stapla ved har inte varit med i den planen kan jag bara meddela ;) Dock var jag till friss ann idag på torggatan som har klippt mig sedan jag var liten och fick ny frilla o färg i håret :) Det gjorde mig glad idag. Skulle ha handlat färg till vardagsrummet också, men pengar fanns det inte på kontot... huj säger jag bara... var inte bra att shoppa så mkt som jag gjorde i fredags. TUR att jag får lön på fredag... Har fortfarande vissa julklappar kvar att handla.
Svårt att göra sådant men va fan. Det måste göras. Jag e alltid alltid ute i sista minut. Mika har jag en svag aning om vad jag ska ge. Så jag måste ta en tripp till Holmbergs och kolla lite priser :) Jag antar att dom inte har sådant på byggvaruhuset haha... nåja skit samma allt löser sig.
 
Tycker att dagarna går fort fast att jag slappar och tar det lugnt, men är endå trött. Men det hör tydligen till att man ska vara det. Hoppas på att piggna i snart. Saknar jobbet och alla kollegor. Hoppas att dom har det bra där på jobbet :)
 
Men jag vet att min egen hälsa går först. Så bara att snällt sitta och stirra i väggen och spotta i taket. Nej men det gör jag inte. Idag har jag faktiskt bara varit till stan och gått en promenad med Milisen. Ska gå en till bara Mika kommer hem. Han är och fixar något jobb i vanlig ordning. Eller så kan jag inte heller säga, han har faktiskt varit hemma med mig och barnen så att vi kan vara tillsammans och mysa. Trevligt med kvalitetstid med familjen. Mycket välbehövligt dessutom. Jag tycker att det är fantastiskt att ha en familj som finns där. Som ger mig styrka och som förstår mig. Jag har dessutom syskon som alltid finns där. Idag har jag pratat med småsyskonen mina Johanna och rebecka. Egentligen inte om något viktigt men iallafall. Behövde prata av mig lite. Känns bra att kunna göra det också. Saknar mamma som varit i Åbo hon kommer hem inatt. Ska bli trevligt att träffa henne imorgon och gå med barnen på lucia inne i stan. Jag har varit ganska osocial annars under denna sjukskrivning och bara tytt mig till familjen, men det är för att jag mest har velat vara ensam och faktiskt inte ens haft sug efter att vara social. Jag har bara tyckt att det är jobbigt.
 
Haha konstigt att jag tycker att det är jobbigt att vara social jag som annars är väldigt social av mig, men inte nu. Jag trivs hemma med djuren om dagarna och bara ta det lugnt och inte göra något vettigt alls. :p
 
Många tror att jag bara ränner och att jag måste varva ner, och det gör jag faktiskt. Det är då barnen är hemma som det går i 300 knyck :p
 
Nå lite av mitt liv just nu... Det är  inte lätt, men livet ska vara en prövning så man får lite skinn på näsan.
Depression kan drabba dom bästa. Och det har nu drabbat mig. Pga många olika saker. Mycket jag konkat på i min lilla ryggsäck som har varit tungt att bära ensam, men som också inte har angått någon annan utan bara mig, och då man jobbar med andra människor vars behov är starka och ibland väldigt krävande pga olika diagnoser så inser man att man inte alltid orkar med allt. Allt som innebär hemma och jobb. Vi som vårdpersonal har ett väldigt krävande arbete och har man det inte OK i sitt eget liv så blir det lätt att man bliv kvävd själv.
 
Så därför är jag bara hemma och försöker laga mig själv och min lilla själ med att göra saker som är helt planlösa och roliga. Men samtidigt gör jag saker som måste göras för att denna familj ska ha det bästa av det bästa både av sin mamma sin fru och sitt hem. Det är ett jobb som måste göras, man kan inte sluta vara mamma och fru bara för att man är trött och orkeslös eller inte har lust. Man är mamma oavsett vad som händer i ens liv. Det är mitt prio att jag ska ta hand om barnen och mig själv just nu. Och självklart Mika också.
 
PUSS O KRAM

KOMMENTARER,
» Lompa

Massa massa kärlek till dig älskade syster <3
Du vet att jag alltid finns här för dig <3

2012-12-13 // 11:29:08

Oj, ja ibland behöver man sköta om själen lite också och inte bara onda fingrar, ryggar, magar el vad det månde vara.
Sköt om dig.

2012-12-18 // 14:30:51

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback