En kvart om dagen!

Var på föräldraträff idag till Ludwigs dagis o d va en föreläsning om att vi föräldrar ska läsa mer för våra barn. För enligt statistik högläser vi för lite för våra barn. Det stämmer nog även i vårat hushåll att vi gör det. Men sen man har väl alltid 15min extra över?! Ja det har man, iallafall då jag tänker efter. Man behöver ju inte plocka undan direkt efter maten eller se på tv innan man ska sova. Man kan istället läsa 15min för sitt barn för att underlätta deras ordförråd samt öppna upp för diskussion och dialog med barnet/barnen. Denna föreläsning var mycket intressant o jag fick en helt annan syn på läsning. Och det var även viktigt att man som förälder både mamma o pappa men speciellt pappa som visar att dom läser för sina barn att dom tycker d e roligt att läsa att det är coolt att läsa för det väcker ju barnets intresse för läsning :)
Så en uppmaning till alla Föräldrar läs för era barn varje kväll i 15min för att få mer tid tillsammans med era barn, det ska iallafall jag inför dom dagar jag inte jobbar kväll :) utvärdering kommer om en vecka! 
MER HÖGLÄSNING ÅT FAMILJERNA O BARNEN!!! 

Puss o kram



KOMMENTARER,

Vad har du att säga om inlägget?

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Har du en hemsida/blogg?

Skriv din kommentar här:

Trackback